Øk salget og forsterk merkevaren din med vindusdekor

January 3, 2018

Har du planer om å gjøre en fasadeendring for å bli lagt merke til?

Med riktig vindusdekor kan bedriften din øke salget – og nå nye kunder.

 

Vinduene utgjør for mange bedrifter en stor kommunikasjonsflate mot potensielle kunder. Her er sjekklisten du trenger og de viktigste spørsmålene du bør stille deg for å lykkes med vindusdekor.

 

Hvilken flate skal du dekorere?

Mange tror vindusdekor bare handler om selvklebende folie på vinduer. Vi vet at det er så mye mer enn det, og har alltid som mål å levere dekor som kommuniserer helhetlig og skreddersy for nettopp din kommunikasjonsflate.

 

Visste du at våre folier og spesialteknikker får dekoren til å sitte som støpt på alle materialer?

Vi monterer på alt fra mur og asfalt, til brostein og metall.

 

Hvem skal utforme designet?

Mange har klare tanker om hvordan vindusdekoren skal se ut, men ikke fullt så mange vet hvem som skal få tankene ned på tegnebrettet. Vi har efarne grafiske designere som gjerne hjelper deg å sette opp design. Send oss bilde av din fasade så tegner vi inn et utkast i bildet slik at du får et realistisk inntrykk av hvordan designet fungerer i praksis. Er du blant dem, eller kanskje aner du ikke hvordan uttrykket, formen og fargen skal være? Vi i Blink Print & Design hjelper deg – fra idéfase til montering.

 

De store vindusflatene til Trondheim Arbeiderparti sin valgkampsentral trengte oppfriskning og skjerming mot innsyn. Samtidig ønsket de vindusdekor som ikke stengte ut dagslyset. En laminert frostet printfolie med fullfargeprint ble løsningen. Når det er mørkt ute fungerer fasaden nesten som en stor lyskasse dersom lysene står på inne i lokalene.

 

 

Hvor lenge skal vindusdekoren vare?

Vel så viktig er spørsmålet om holdbarhet. Skal vindusdekoren kun brukes i forbindelse  med en kampanje i en avgrenset periode, eller ønsker du dekor som skal sitte de neste fem årene?

Prisen varierer fra folietype til folietype. Dessuten er det enkelte folier som må monteres og fjernes av kvalifiserte montører, mens du med andre typer kan gjøre jobben selv. En kampanjefolie trenger heller ikke å lamineres slik vi ofte anbefaler ved en permanent vindusdekor.

 

I hovedsak skiller vi  mellom to typer reklamefolie: Helstøpt og gjennomfarget, og printfolie.

 

Helstøpt og gjennomfarget folie

Denne typen folie tåler mye mer enn vanlig printfolie, men den kan ikke printes på. Helstøpt folie skjæres ut i en spesiell folieskjærer og kalles derfor ofte konturskåret folie. Denne typen folie egner seg godt for produksjon av tekst eller logoer i en eller to farger.  Her kan du velge i en stor fargepalett, blant annet metalliske farger som gull og sølv.

Døgnvill Bar & Burger i Trondheim ville ha en diskret og eksklusiv vindusdekor. Våre utfordringer var at bygget deres er vernet, og at dekoren ikke skulle gå på bekostning av utsikten til gjestene. Vi fikset helstøpt folie for dem, gjennomfarget i skinnende gull.

 

 

Printfolie 

Denne typen folie kan vi, som navnet tilsier, printe på. Den finnes hovedsakelig i fire varianter: Hvit, frostet, perforert (one way vision) og glassklar. Her printer vi budskapet ditt direkte på folien, enten du skal bruke bilder, logoer eller andre designelementer. Hvis folien skal monteres for bruk i mer enn seks måneder, vil vi laminere folien med et beskyttende topplaminat. Da vil vindusdekoren tåle vær og vind bedre. Printfolien trenger ikke være rektangulær, men kan skjæres i flere former.

 

Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum har et stort behov for vindusdekor for å profilere og tiltrekke seg gjester til sine mange utstillinger året gjennom. Til dette bruker vi en printfolie som er laget for kampanjebruk og som enkelt lar seg fjerne når den har hengt i 3-6 måneder.

 

Barnebutikken Bebito fikk hjelp av oss da de ville selge flere barnevogner fra Emmaljunga, Vi designet og produserte en selvklebende laminert printfolie, som ble montert over flere vinduer og en dør. Dette ga en god merkevareeksponering mot en trafikkert gang- og sykkelvei.

 

 

Sjekkliste for deg som skal ha ny vindusdekor:

  1. Hvilket budskap har jeg – hva vil jeg oppnå med å profilere min fasade?

  2. Hvem skal designe vindusdekoren?

  3. Hvilket underlag har flaten som skal dekoreres?

  4. Hvor stor er flaten som skal dekoreres?

  5. Hvor lenge skal dekoren sitte?

  6. Når må vindusdekoren leveres?

  7. Trenger jeg hjelp til å montere dekoren eller kan jeg gjøre det selv?

 

Er du fortsatt usikker på hvilken vindusdekor du bør gå for? Spør oss gjerne om råd!

 

Vi holder til i Trondheim, og kan komme på en uforpliktende befaring med prøver på ulike folietyper. Vi kan også sende prøvene til deg – helt gratis.

 

Ta kontakt i dag

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Please reload

ARKIV

Slik lykkes du med reklame i postkassen (DM)

January 23, 2018

1/3
Please reload

FREMHEVET
SØK
SISTE POSTER