Slik lykkes du med reklame i postkassen (DM)

January 23, 2018

Visste du at 8 av 10 tømmer postkassen sin hver eneste dag? Og at hele 9 av 10 sorterer og vurderer innholdet i postkassen. Reklame som sendes i post oppfattes som informativt og relevant for mottaker.

 

Reklame i postkasse er ofte omtalt som DM (Direkte markedsføring). Når en markedsfører henvender seg direkte til deg via for eksempel adressert post, e-post eller telefon, kaller vi det direkte markedsføring (DM). Et eksempel på denne typen markedsføring er kundebrev fra SAS Eurobonus eller invitasjon til ekslusivt førsalg hos en butikkjede.

 

Når sansene våre vekkes, økes effekten av budskapet. I boken «Brand Sense» skriver den danske merkevareeksperten Martin Lindstrøm, at reklameeffekten øker med 70 prosent når en merkevare vekker mer enn tre sanser. Trykte medier har en helt egen evne til å utløse en rekke sinnsstemninger, som følelsen av papir, en utradisjonell form eller en spesialeffekt som gull eller bronsefolie. En av de aller viktigste fordelene med trykt reklame er at de er fysiske. Veldig mange foretrekker dette fordi trykksaker gjør at man kan ta og føle på produktet.

 

Se eksempler på reklame i postkasse som vi har laget her:

Her følger sju gode tips til hvordan man kan lykkes med reklame i postkassen: 

 

1. Tenk gjennom hva du ønsker å oppnå

Hva ønsker du å selge? Hva er de beste argumentene for å kjøpe? Har du noe ekstra å tilby?

 

2. Finn riktig målgruppe

Hvem er det som sannsynligvis er mest interessert i ditt tilbud? Ønsker du å nå nye eller eksisterende kunder?Vær nøye med å velge riktig adresse eller riktig segment.

 

3. Sende adressert eller uadressert

Skal du nå en spiss målgruppe eller kommunisere med dine eksisterende kunder, anbefaler vi adressert utsendelse. Skal du nå en bred målgruppe og potensielt nye kunder, anbefaler vi uadressert.

 

4. Få tydelig frem budskapet
Hvorfor skal mottakeren kjøpe ditt produkt eller tjeneste - og hvorfor skal de gjøre det akkurat nå? Hva vil du at kunden skal fokusere på?

 

5. Tidspunkt for utsendelse 
Tenk over når du tror at mottakerne er mest mottakelig for budskapet ditt, og hvilke faktorer som påvirker.

 

6. Vær forberedt på respons
Sørg for at alle i firmaet vet at dere sender ut en kampanje og hva dere tilbyr. Ha tydelige rutiner for håndtering av respons, og forsøk å finne ut mest mulig om de som responderer.

 

7. Følg opp resultatet av kampanjen 
Ikke glem å måle effekten av utsendelsen. Hvor mange har svart på tilbudet ditt?Hva med de som ikke har svart? Du har også mulighet til å måle hvor mange som har sett den og hva de syntes om den. Vi har ulike verktøy for å måle effekten av utsendelsen din. 

 

 

Ta kontakt

Har du behov for å gjøre noen merkevarebyggende eller salgsutløsende tilak?

 

Ta kontakt for mer informasjon om reklame i postkassen eller dm.

 

 

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Please reload

ARKIV

Slik lykkes du med reklame i postkassen (DM)

January 23, 2018

1/3
Please reload

FREMHEVET
SØK
SISTE POSTER