Fem eksempler på at bildekor er effektiv markedsføring

January 9, 2018

Ikke alle bedrifter tenker på at firmabilen er mer enn et fremkomstmiddel. Den er like fullt en gratis reklameplakat som bedriften bør utnytte. Her har du inspirasjon og tips før du smykker bilen med budskapet ditt.

 

Bilfoliering er en smart måte å nå ut til potensielle kunder, enten du vil gi informasjon om en tjeneste eller vekke følelser med et treffende slagord. Ja, å begynne med bilreklame er en lav pris å betale for at budskapet til bedriften skal få betydelig rekkevidde. Dette vet vi i Blink Print & Design, som i flere år har designet trykk og produsert folie for en rekke firmabiler.

 

Her har du inspirerende eksempler på bilfoliering – og tips til hvordan du skal gå frem før du begynner med bilreklame.

 

1. Bussdekor for valgkampbussen til Sør-Trøndelag Arbeiderparti.

 

Under valgkampen 2017 folierte vi en buss som AP hadde leid for å drive valgkamp. Her var det viktig at folien var lett å fjerne ettersom den bare skulle være montert i 1 måned.

 

 

2. Bildekor for Iwmac Certified.

 

Iwmac er et Trondheimsbasert selskap som sertifiserer ulike installatører og hvor bildekor er en del av pakken sertifiserte bedrifter får tilgang på. Her produserer vi opp et større antall bildekor merker slik at de enkelt kan sendes ut og monteres på kort varsel. 

3. Bjørnis on tour

 

Motivet av Brannbamsen Bjørnis ble montert på en rutebuss i Trondheim i en tidsperiode på et par måneder. Også her ble det brukt en avtagbar folie, men ettersom den skulle vare litt lengre ble folien laminert med et beskyttende topplaminat som gjør at folien tåler vask og slitasje mye bedre.

 

 

 

4. Kompis Foodtruck​

 

Vår kunde Kompis kjøpte seg foodtruck. Denne er helfoliert i matt sort folie og med logo, tekst og andre elementer i hvit og gul konturskåret glossy folie. Enkelt og stilrent.


5. Frati Catering

 

Vår kunde Frati Catering ønsket bildekor på lastebilen som kjører ut mat til deres kunder. Valget ble sort konturskåret folie på hvitt lastebilskap. Meget god synlighet i bybildet er resultatet.

 

 

 

Bestem deg for hva du vil formidle

Noe av det første du bør gjøre, er å reflektere over hva du vil si med bildekoren. Ønsker du noen å idédrodle med? Vi i Blink Print & Design er her for deg.

 

Neste steg er å velge hvor stor flate av bilen som skal dekoreres. Her har du to alternativer.

 

Alternativ 1: Delfoliering

Delfoliering kan være alt fra bedriftens logo og kontaktinformasjon på bakruta, til et lite slagord som dekker den ene siden av bilen.

 

Dette er dessuten et smart alternativ når bedriften ønsker å formidle et budskap kun i en gitt periode. Vil dere for eksempel fortelle om lanseringen av et nytt produkt, eller profilere et tilbud dere har i en begrenset periode? Vi har materialene som gjør bildekoren enkel å fjerne når kampanjen er over.

 

Alternativ 2: Helfoliering

Som navnet tilsier er dette alternativet for deg som vil at nærmest hver centimeter av bilen skal utnyttes til bilreklame. Med helfoliering kan bilen bli et stilig kunstverk eller trafikkens fargeklatt.

 

Har du ideen klar, men vansker med å se for deg det endelige resultatet? Blink Print & Design har tilgang på tegninger av alle slags biler. Vi legger alltid folie på tegningen først, slik at du får se hvordan bilreklamen blir.

 

Sjekkliste for deg som trenger bildekor:

  1. Hvilket budskap har jeg – hva vil jeg oppnå med bildekoren?

  2. Hvem skal designe trykket på bildekorasjonen?

  3. Vil jeg ha delfoliering eller helfoliering?

 

Ta kontakt for mer informasjon om bildekor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Please reload

ARKIV

Slik lykkes du med reklame i postkassen (DM)

January 23, 2018

1/3
Please reload

FREMHEVET
SØK
SISTE POSTER